Back to civilization

Ja sa ar det lite faktiskt. Tillbaka till bilar, mopeder, riktiga toaletter, sotvattensduschar och knappt nagra hastar pa gatorna. Vi har alltsa lamnat paradiset Gili Trawangan och befinner oss aterigen pa Kuta. Jennifer ar skribent.

Man kan nog inte pasta att vi aktiverat oss alltfor mycket pa Gili, sa det har kants lite som en kur-ort for oss backpackers, men det har varit skont att komma ifran Kutas liv och larm i nagra dagar. En aktivitet jag aldrig kommer glomma ar nar jag och Micka gick pa Ashtanga Yoga pa on. Om ni lasare inte forstatt detta an sa ar jag ett stooort fan av yoga och jobbar pa att fa med mig resten av gruppen. Micka ar hittills min storsta foljeslagare med Emma J i halarna. Emma B och Elle ar svarflortade. Hursomhelst sa betalade vi 90 000 rupier for en och en halv timmes yoga (ca 70 kr), men det var det vart. Det coola med lektionen var att den var belagen utomhus pa ett parkettgolv, och att man horde alla naturens ljud runt omkring sig vilket man i en vanlig yogasal annars har som bakgrundsmusik. Vi horde aven bonutrop under passet som faktiskt gav en extra spirituell effekt medans vi stog pa huvudet och stog i brygga osv. Okej, nu later jag som varsta woodoo-tonten sa jag avrundar har.

Igar var det ganska daligt vader pa dagen sa vi tog ett glas juice/milkshake och laste i en liten upphojd hydda pa stranden med tak, jattemysigt. Min mage har dessvarre kapitulerat sa jag har troligtvis besokt 99% av Gilis fantastiska toaletter (som man inte kan slanga papper i) pa on. Trevlig upplevelse anda. Pa kvallen at vi pa Rudys bar som holl i kvallens partaj - varje mandag, onsdag och fredag hade 1 restaurang/bar fest pa kvallen och natten. Senare pa kvallen kom nagra argentinare och satte sig med oss som Micka och Emma J hade traffat ett par dagar tidigare. En av dom var (olyckligt) kar i Micka. Jag och Elle blev uppvaktade hela kvallen av tva argentinare som sannerligen inte ar light nar det kommer till att visa kanslor. Micka var lite mer distanserad med sin kille, sa annu senare under kvallen foll en tar fran hans oga. 27 ar och heartbroken, livet ar inte latt.

Ikvall ska vi ata pa Havana Club som vi blivit tipsade om av en rutinerad bali-turist. Far se om det blir nagan stabil maltid for mig dock. Forovrigt har vi nu checkat in pa ett nytt hotell som vi betalar 13 kr mer per natt for. For dessa 13 kronorna far vi AC, TV och en nice pool! Vi ar mycket nojda med denna uppgradering fran den tidigare fangelsecellen.

Far se om det blir nagat mer inlagg innan det bar av till Thailand pa tisdag! Kommer bilder till detta inlagg inom kort!

Peace out! KRAM jennifer


Kommentarer
Postat av: Marianne

Hej på Er,

hoppas ni nu uppskattar ex. spolbara toaletter, kyld dryck etc. Här hemma har nu våren kommit, idag har det varit +0,8 grader. Roligt att läsa om era upplevelser och hoppas få se mer foton snart från Giliön. P.s. Alexandra åkte ut ur Let´s dance i går. Däremot vet vi ännu inte hur det gick i damernas första träningsmatch D.s.

Kramar från D.Cool, Fredrik och Marianne

2011-02-26 @ 15:51:08
Postat av: Carina Godorn

Hej tjejer, alltid lika roligt att läsa vad ni har för er. Skönt att ni bor bra, det är ju ändå otroligt billigt :-)hoppas magsjukor försvinner tills ni skall vidare till Thailand. Härhemma blir det faktiskt ljusare för var dag men fortfarande kallt som sjutton :-(

Kram på er alla från mig och resten av fam Godorn

2011-02-27 @ 21:19:39
Postat av: Lena

Hejsan! Jag instämmer med Carina, det är väldigt roligt att läsa era trevliga inlägg. Jennifer, kan man ansluta sig till er Yoga-grupp när ni kommer hem, kanske? Är lite stel i kropen efter helgens skidbravader:=)Hoppas ni får det riktigt trevligt i Thailand. Sköt om er!

Många kramar från mamma Lena

2011-02-28 @ 12:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0