Kommer helt enkelt inte pa nagon rubrik.

Hej alla lasare(foraldrar raknas ocksa som fullvardiga lasare)

Innan ni ger er in pa att lasa detta vill jag varna for ett langt inlagg ty det har hant en valdans massa saker sen sist vi hordes. Sa, ta ett beslut. Om ni valjer att fullfolja lasningen skulle jag rekommendera att ha ett snacks eller liknande vid din sida. Skribent; Mikaela Hansson.

Naval.. natten pa flygplatsen gick utomordentligt bra. Det var helt klart inte den varsta natten vi haft har och det var definitivt den svalaste vi kommer uppleva pa hela denna resan. Det harliga med att resa ar att allt kan handa, var som helst, nar som helst. Tex. hade en snygg brasse ockuperat soffan bredvid varan. Han kommer over till oss och borjar samtala med oss (mest elle som forovrigt ar valdigt eftertraktad av alla hannar). Efter en stund tar han fram sin data och bjuder in Elle pa en harlig filmkvall. Emmaj ville ocksa kolla pa film och agerade femte hjulet pa Elles och den snygga brassens spontana filmkvall pa flygplatsen. Vi andra lag bakom och fnissade nar brassen forsokte lagga armen lite osakert om Elles axel.

Efter att Brassen hade dragit till sin gate krop istallet jag upp hos Elle i en harlig sked. Det var sa javla kallt att det kravdes kroppskontakt for att kunna fa lite somn. Emmaj sov med dubbla braller.
Nog om detta, mer om Bali.

Sitter i skrivande stund pa ett internetcafe' och min troja ar blot. Det ar helt sjukt varmt. Vi har nu varit har i 3 dagar snart men det kanns som att vi varit har betydligt mycket langre. Vi har redan hunnit bli stammisar pa en resturang och ett utestalle. Maten ar jattebillig och ack sa stimulerande for smaklokarna. En portion nasi goreng for 18 kr, det gillas! Har om dagen nar vi satt och hade en fridfull middag pa vart stalle sag jag i ogonvran nagit falla ner fran himlen/traden. Aven ett milt splashliknande ljud uppenbarade sig. Jag tittade ner pa min tallrik och insag att en bajs hade landat dar. Troligtvis fran en fladdermus da bajsen var kolsvart. Det stoppade dock inte mig fran att avsluta min maltid. Ar man en hungerig backpacker sa ar man.

Var forsta dag pa Kuta beach var harlig men ack vilka rookies vi var. Direkt nar vi anlande flockades det sma balinesiska gummor runt oss som ville salja armband, massage manikyr, pedikyr, m.m. Orutinerade som vi var kopte vi lite grejer och fick drass med gummorna hela dagen.
Sjalv hade jag sett fram emot en avslappnande massage pa stranden och forhanlade till mig 45 minuters massage for ca 70 kr. Nar jag lag dar och blev knadad kom en annan gumma och satte sig alldeles for nara mitt ansikte och borja tjata om fotmassage. Jag ville inte ha det och blev valdigt irriterad over att hon storde mitt forsok till avslappning. Nar gumman insg att jag var irriterad sa hon "40.000 and im quiet".
Min massage varade i 35 minuter och det slutade med att jag betalade 100 kr.

Utelivet har i Kuta ar riktigt bra. Vi har spenderat tva kvallar pa ett stalle som heter Skygarden. Sjukt stort. Igar var det gratis drinkar for alla tjejer. Det slutade pa lite olika satt. Ni far dra era egna slutsatser om det hehe. Utbudet av snygga karlar ar betydligt storre har an i surfers paradise. Vi hade nastan tappat mansaptiten nar vi anlande men nu borjar den sakta komma krypandes tillbaka. Emmab blev lite betuttad i ett surfproffs som hette "Hugh, som i Hugo Boss" som Emmab uttryckte sig. (Han hette Hugo visade det sig dagen efter(fast da kallade han sig sjalv for "sugar"?? hum....))
Jeffe den stackarn har dock inte kunnat hanga med ut, hennes forkyldning med hosta och shit verkar inte ge vika. Igar gick vi till lakaren. Han lyssnade lite pa jeffes andning, kollade med en ficklampa i halsen och konstaterade att hon behovde kopa upp hela deras medicinforrad. Hela kalaset gick pa en miljontrehundratusen(ca 900). Kann pa den du. Han lurades sakert lite. Vi visste inte riktigt om man prutar hos lakaren. Tror vi skulle gjort det..
Bortsett fran detta mar alla bra, bakfyllor raknas inte till sjukdom. Alla resenarer lider dock av fettoeffekten (laren skaver mot varandra) Svetten gor att friktionen mellan laren blir ulitmat for skavet att framtrda. Knapp mening det blev.

Sjuk sak; traffade folk fran min gamla skola bade igar och i forrgar pa skygarden. Varlden ar bra liten. Aven Emmaj har en hel del bekanta har pa bali. Det verkar som hela Ica ollskroken ar har(Hur gar affaren runt dar hemma??). Vi har hangt en del med Emmajs skona kollegor. Idag har vi aven bytt hotell sa nu bor vi tillsammans med nagra av dom. En natt+frulle(med pannkakor) kostar cirka 60 kr. Planboken ar pa spa har kanns det som.

Samtidgt som vi lever life like video har med gratisdrinkar och hotellfrukostar, finns det sa mycket fattigdom och tragiska livsoden har. Det ar nastan sa man blir lite illa till mods over hur bra man har det. Pa kvallarna fylls gatorna av tiggande barn och uteliggare. Hjartat varker nar man bevittnar sadan fattigdom. Man kommer till insikt med saker och ting.

Nej fan, jag borde ocksa tagit med ett snacks till min skrivstund. Magen kurrar och svtten rinner. Dags att ga tror jag. Elle sitter bredvid mig och tittar pa solsidan. Saknar soffan hemma med tanda ljus, en kopp te och tva sovande foraldrar pa gardavagen nar jag ser solsidan.
Men har det ratt gott har ocksa, maste dricka cola nu. Colaforbrukningen ar extremt hog har for majoriteten av resenarerna. Det finns trots allt inget tillfalle dar cola inte forgyller.

Okej jag avslutar har lite abrupt. Annars kan jag go on for ever. Hejda helt enkelt.











Kommentarer
Postat av: Lena

Hejsan girls! Tack för det långa brevet,det gick bra att läsa utan snacks:)Skönt att ni har det bra och får äta lite god mat och ha spa för plånboken. Och Jennifer krya på dig!!!

Här hemma är det några minusgrader,soligt och klart! Det börjar bli ljusare både på morgonen och kvällarna,nästan lite vårkänsla. Men en värmande kopp te i tv-soffan är helt rätt nu.

Denna veckan är det sportlov och det märks på trafiken.

I fredags hade GR(mitt jobb)sin årliga bowlingturnering. Starkt förvissad om att jag för en gång skull skulle ta hem vandringspokalen deltog jag i detta evenemang. Det blev dock inget pris utan jag hamnade någonstans i mitten. Vi hade i alla fall mycket trevligt och åt god mat. Jag får träna lite till innan bucklan blir min.

Nog berättat om mig. Vi saknar er här hemma!

Fortsätt gärna med era trevlig inlägg!

Många kramar från Lena

2011-02-14 @ 09:52:22
Postat av: Pappa Lasse

Hejsan Tjejer,

finns fler än ni anar som noga följer era inlägg.

Härligt att följa, ni är riktigt litterära och goda medmänniskor, tänk vad resande utvecklar!

Ha det fortsatt riktigt kul! Betänk mitt favo ordspråk till mina telningar. "Gör inget inte jag skulle gjort", något att smälta och fundera kring, lämnar ett bra utrymme för egen tolkning.

Lasse

2011-02-15 @ 07:41:21
Postat av: mickis

Tack for en harlig liten bowlingberattelse Lena! En eloge till dig for att vara var flitigaste kommentator! Och Pappa Lasse, du kan vara lugn :) Vi ar alla streetsmarta tjejer fran hoodsen i Lindome. Vi gillar bara att dra ut svangarna lite har i bloggen for er lasnjutning! Men tack for det mycket tankvarda citatet! Och grattis till morfar igen!

2011-02-15 @ 16:51:24
Postat av: Pappa Lasse

Tackar tackar, lite tidigt för gratulationer ännu, men jag förstår tanken. Att ni tar ut svängarna lite i bloggen för oss läsares skull tyder på mycket stor insikt! Hälsar från ett svinkallt Stockholm, har ätit middag med konstapel Larsson två dar i rad. Dag ett kulinarsk skapelse av Frida, toppen gott, i hennes lilla chateau, dag två valde hon Indiskt av alla kök, nåja trevligt hadde vi.

Hej hej

2011-02-16 @ 07:32:06
Postat av: Marita ( Moster)

Hej på er alla!!



Hörde Elenor att du hamnat på sjukhus........men att du är bättre nu, hoppas du blir snabbt frisk igen och är på benen igen!! Du måste lova mig att vara rädd om dig och ni andra med:)



Ha en fortsatt go semester kram Marita

2011-02-17 @ 12:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0