SURPRISEEEEEEEEE!!

Vad Micka inte visste nar hon skrev det senaste inlagget var att myset i parken egentligen var en overraskning till henne, for att fira hennes fodelsedag. Hela dagen gick vi andra omkring o tissla o tassla som sma moss. Vi trodde dock att hon listat ut vad vi holl pa med eftersom hon sag ett sms dar det stod "vi ska fira Micka", men vi lyckades tydligen slata over det hela och lura henne anda!

Nar det borjade dra ihop sig gick jag i forvag ner till parken for att forbereda. Hur kunde jag ga ivag utan att Micka ifragasatte vart jag skulle kanske ni undrar da? Svar: jag sa att jag skulle pa dejt. (MICKA!?!?!?!?! dar borde du verkligen anat ugglor i mossen) Val dar nere borjade jag lagga ut filtar o blasa upp ballonger, i min ensamhet. Det satt nagra killar vid ett bord en bit bort o de stirrade nagot fruktansvart. Jag kande mig som ett akta freak nar jag satt dar o vantade. Det blev inte battre av att Elle ringde o sa att de inte hittade thairestaurangen, sa de skulle bli annu senare. Kul, tankte jag o provblaste i en kalastuta vilket gav mig en annu storre freakstampel i pojkarnas ogon. Efter ca en timmas ensamhet i parken kom det efterlangtade smset: de var alldeles strax dar! Pa med hattarna o fram med tutorna - o Micka var overraskad! wihoo! Vi avnjot var thai, overlamnade en present samt at fodelsedagstarta. Vi fick aven sallskap av Elles resepojkvan Darryl samt Jennifers beundrare Mike, som hade med sig en gitarr! Det blev en underbar kvall i parken helt enkelt.

Dagen darpa blev det poolhang med nagra skaningar som vi traffade nar vi kom hem fran parken dagen innan. Smeknamnsalskare som vi ar gav vi dem alla nya namn, men det va ju bara for att de sag ut att heta sa. Namnen de fick var Pierre-Stefan, Cimon (exakt kopia av paradisehotell Cimon), Mackan (pa pricken lik Marcus Norlen) och Stig Helmer (forklaring overflodig). Dessa pojkar visade sig vara valdigt trevliga, sa det blev aven parkhang med dem en kvall. Och tvanudd(!!!!) pa beachen, mycket mycket roligt.

Vi traffade aven tva kanadensiska tjejer som bodde i skaningarnas rum. Den ena stallde en valdigt intressant fraga: "Tanker ni pa svenska?" Hon trodde att vi tanke pa engelska o sen oversatta till svenska, hmm... samma manniska fragade aven Micka om hon va blond.

Noosa-fairytale va dessvarre tvungen att avslutas. I lordags hoppade vi pa greyhound bussen och begav oss ner till Surfers Paradise. Vi bor nu pa Surf n Sun hostel. Det ar extremt varmt o luktar lite unket, men det ar bara vi i rummet, vilket ar valdigt skont. OCH DET FINNS TV PA RUMMET!! Igar visade de till var lycka forst Vanner och sen The Hangover. Lycka indeed!

For att avsluta sa vill jag ge er lasare mitt basta backpackertips: om du, som jag, lider av separationsangest - DON'T DO IT!!! alt. traffa inga roliga manniskor o besok inga underbara platser (Noosa ;'( ;'( ;'( <3<3<3)

Emma J signar ut,
slut.


jag ar inte sa bra med datorer, sa ni far vrida pa huvudet 8-)










Kommentarer
Postat av: Lena

Hahaha! Kul att ni lyckades överraska "blondinen" Micka! Härliga foton! Ni har fått fina brännor allihop! Här är det mulet och ca 4 grader men skall bli kallare i veckan. Jag längtar verkligen efter sol och bad, så ni kan väl njuta för mig med?

Må så gott tjejer!

Kram från mamma Lena

2011-02-07 @ 08:57:56
Postat av: Carina G

Hej tjejer, kul när ni skriver och kul att ni kunde överraska Micka, grattis i efterskott. Ni ser verkligen ut att må bra :-) Sköt om er och ha en bra resa till Bali. Kramar från Carina, Mario o Denise

2011-02-07 @ 23:33:15
Postat av: Marianne

Hej på er, vilka härliga bilder. Längtar tillbaks till tiden som backpacker. Grattis i efterskott Micka! Och du Emma, fortsätt njut av alla människor och nya platser du möter, vi tar hand om din separationsångest när du kommer hem. Kram från Marianne (Emma J:s faster)

2011-02-08 @ 12:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0