be dingo safe

HEJ!

JA, vi overlevde fraser!

Innan jag borjar storyn om Fraser Island skulle jag backa bakat i tiden liten. sissadar en vecka da jag tappade mitt pass i Byron Bay. ja, ni laste ratt! okej, ni kanske inte ar sa himla forvanade. ser hur mamma sitter hemma och skakar pa huvudet!

Det var meningen att alla tillsammans skulle ta bussen till Hervey Bay men efter ett stop i Brisbane stannade jag kvar all by my self (alldeles sjalv) och fick ordnat ett provsoriskt pass for 2000 riksdaler. (Va nara att fa aka anda till Canberra for att fa ett RIKTIGT pass) den notan sved lite i den redan sa tajta budgeten. Naval..fick detta ordnat och sprang runt pa Brisbanes gator och nar jag anlande kl 10 pa kvallen hos tjejerna mottes jag av en glad emmaJ som sa att det vart tomt utan den 5te personen i ganget. sweeeet!!

Dagen efter var det dags for Fraser. ingen el dar, inget mobilnat. mormor, hur overlevde ni pa 1800 talet?
Det var meningen att jag som aldst och micka som nast aldst (som btw fyllde 21 igar, GRATTIS GUMMAN) skulle fa kora bilen i sand och dylikt underlag men tack o lov gjorde var guide det hela tiden. guppigare vag far man leta efter. har kommer en passande lat:

I wanna boom bang bang with your body-o
We're gonna rough it up before we take it slow
Girl let me rock you rock you like a rodeo
(It's gonna be a bumpy ride)

Akte runt och cruisade lite pa on, mycket vacker. badade i en sjukt fin sjo, sag ut som vi va i thailand. Sen drog vi upp till campet dar vi skulle sova. Vi fick mat innan som man kunde laga dar. djur overallt, dingos, spindlar odlor.
Taltet va valdigt rymligt thank god. men det hangde spindlar ovanfor oss BUHUUUUUUU! Olly (ledaren) gjorde upp en riktigt mysig brasa som vi plus de andra gangen hangde vid. vin och brasa mmmmmmmmm!!

Nar vi skulle sova fick 50 cm breda liggunderlag. sov med vara handdukar/ryggsackar som kuddar och hade ont overallt dagen efter. vi sov samst den natten! herrejevlar va oskont det va. La oss 9 ocksa for den delen. roliga manniskor fran Sverige - JA!

maste namna att vi hade varldens mast irriterade engelsman i var grupp, trodde han va ledare, skratta AS irriterande, prata med alla, skulle va TJECK! aaaaaarrjhasjkshadjkshdfukj IRRITATION betyder det gott folk!

Efter vi kommit tillbaka till Nomads hostel tog vi alla en valbehovlig dusch efter vara 2 natter pa fraser dar duscharna va fyllda med djur av olika slag. alla vagrade duscha!!


Time 2 eat.

Imon dar vi en nattbuss withsundays for seglingg 3 dagar! helt sjukt dar. GOOGLA!!! withsundays island..mohahaha dar ar vi! hoppas ni har kallt hemma.

puss o kram pa er!  ELLE














Kommentarer
Postat av: Cin

Dingosar på Fraser, Whitsunday gillas mer av vithajar.... :-). Emma (J) snorkla lugnt...

2011-01-28 @ 16:36:44
Postat av: Carina G

Hej, jag gjorde som Elle skrev; gogglade withsundays island...!!!!!!!!! så himla vackert. Njut tjejer så mycket ni kan. Här hemma har vi det lite kallare och lite gråare kan jag säga. Sköt om er och skriv ofta :-)

Kram Carina

2011-01-28 @ 17:45:39
Postat av: Marita ( Moster)

Vilken resa ni gör, och vilka upplevelser ni får vara med om, så himla modiga ni är......jag googlade jag med, ( älskar att googla ) och vilken plats, antar att det är ännu underbarare i verkligheten.

Just nu är klockan 22:48 och det är snöígt ute och en kall blåsande vind, var rädda om er och bara njut.



Kramar..... Moster till Elenor

2011-01-28 @ 22:49:52
Postat av: Lena

Ja det låter inte så dumt. Själv är jag rätt nöjd efter dagens skidtur på 19 km. Här är också strålande sol men lite kallare (-5). Elle det var modigt av dig att åka ensam, ibland har nöden ingen lag. Sköt om er! Kramar mamma Lena

2011-01-28 @ 23:35:53
Postat av: Karro

wonderful life ni lever nu asså !!! NJUT som bara den.. tiden går fort !



lite mer bilder hade vart kul :D



PUSSS

2011-01-29 @ 00:40:56
Postat av: Marianne

Hej på er,

Har oxå googlat och vi blev lite avundsjuka. Här hemma brottas vi med förkylningar och en trasig bil. Men i kväll kommer Viktor och Erik hit på middag, det skall bli himla kul!! Njut i fulla drag på er resa, kramar från Marianne o Fredrik

2011-01-29 @ 13:44:43
Postat av: kristina

Grattis Micka i efterskott! Här kommer en hälsning till er alla från Tina, Kristina och Erling som längtar tillbaka till ungdomstiden, när vi läser hur kul ni har. Fortsätt njut o ha det gott! Kramar från oss i Lindome

2011-01-29 @ 20:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0