Changed plans

Tjolahoppsan! EmmaB har for andra gangen pa hela resan (ar lite nervos)! Har magsmartor som inte ar att leka med (har varit magsjuk i cirkus 2 veckor nu), men Micka tjatar om att jag maste uppdatera bloggen sa jag far val lyda henne da. :) Varnar dock for ett ganska segt inlagg...

Vi har trakiga nyheter (iallafall for oss har nere...for er dar hemma ar den ratt sa rolig). En av vara backpackervanner har bestamt sig for att overge oss. Jag talar om Jennifer! Hon kande att hon var klar med sin resa, sa nasta vecka aker hon hem med EmmaJ! Mycket trakigt saklart tycker vi, som inte vill att varken hon eller Emma skall aka hem! Men vad skall man gora?! Vi har ju trots allt fatt 2 helt otroliga manader tillsammans! Det ar inte fy skam det heller!

Nog pratat om detta...vi anlande till Bangkok i forrigar! Japp, alla 5 kom in i landet, aven Elle! Pa flygplatsen mottes vi av en sot liten thaitjej som kallades "A", som hade till uppgift att fora oss sakert till vart hotell...vilket hon ocksa lyckades med! Darefter fick vi vara rum, som var hur goa som helst! Kanns som att vi ar i paradiset (nastan, heheh). Sedan chillade vi bara runt lite pa Bangkoks gator! Ingen hit enligt mig som behovde ga pa toaletten sa fort jag stoppade nagot i munnen, men kan vara kul for folk som gillar att shoppa och har stabila magar! Dagen darpa begav vi oss till ett jattestort shoppingcenter som hade hela 7 vaningar (Kungsmassan, slang dig i vaggen). Det var rena drommen for 5 tjejer som alskar att shoppa! For min del blev det inte sa jattemycket shopping, men dom andra tjejerna lag i valdigt bra. Det basta med hela dagen (for min del) var dock nar vi hittade ett sushi-stalle! For er som inte vet detta sa alskar jag sushi! Har inte atit det pa hela resan, sa min sushi-abstinens har varit valdigt hog! Det var otroligt gott och min dag var raddad!
Pa vagen hem blev det Tuk-Tuk! Inte jattemysigt att aka i alla avgaser, men det var ratt skoj att testa pa!

Nu vantar en bussresa pa cirka 16 timmar, som skall ta oss ner till Phuket! Skall bli sjukt nice att komma ner till solen och fina strander! Hoppas inte min mage valjer att tortera mig under resans gang (forlat for mitt standiga tjat om min mage 8-)). Dock sa ar det en VIP-buss vi aker med, sa forhoppningsvis far vi nog en ratt sa behaglig busstur!

Hoppas inte inlagget var allt for trakigt!
Ha det sa bra dar hemma! Om en manad (PANIK!!!!!!!!!) sa ses vi! =)
Det var allt for mig...tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Marita ( Moster)

Hej!



Då kanske jag blir den första att svara och kommentera detta inlägget:)

Inte kul att du inte är bra i magen Emma B, men hoppas att det försvinner snart, funkar inte magen funkar inte annat heller lika bra ju.....Gott också att läsa att det gick Bra för Elle att komma in i landet, hoppas hon kommer ut med.....



det känns lite konstigt att ni har varit borta i 2 månader redan, herregud vad fort tiden går......



Här hemma börjar våren att visa lite smått, började med lite vårregn i förrgår, luktade vår ute, och fåglarna kvittrade....



Njut nu för fullt av er sista tid i Thailand, och Elle glöm in y´te mosters goa oljer eller vad du nu får tag på....billigt hoppas jag ialla fall



Många kramar Marita

Postat av: Carina (Laparanta)

Hallå på er alla,det e så roligt å läsa vad ni har för er! jag hoppas Emma att det blir bättre för dig å din mage,Elle du fråga om där vi va, du känner nog igen dig om ni kommer till Krabi,öarna heter Chicken,Poda,Tub.Båtar från Pucket Town som tar er till Khai Nai Island det va där vi snorkla Elle.Jag kan tänka mig att ni hade det kanon när ni shoppa loss i MBK Jag önska att jag va med:P Till er tjejer som åker hem önskar vi en skön resa;)Mamma Carina har tappat rösten så nu är det tyst ett tag!!!!!Njut av massage, sol, bad, varmt vatten,den goda maten, å det härliga Thaifolket, SKÖT OM ER!!!Kramar från Carina å Janne<3<3<3

2011-03-03 @ 18:54:37
Postat av: Lena

Hejsan tjejer!

Skönt att höra ifrån er igen. Jag hoppas ni får det härligt i Phuket! Skulle gärna varit med och shoppat loss jag oxå:)

Även jag är dålig i magen så jag har fått hålla mig hemma från jobbet. Stackars dig Björken! Jobbigt med magplågor när man inte är på hemmaplan. Krya på dig!

För Emma J´s skull är jag glad att Jennifer också skall åka hem. Det är alltid trevligare med lite resesällskap. På torsdag ses vi! Jag längtar!

Må så gott alla och njut för fullt! Sola och bada lite för oss med:=)

Många kramar från Viktor, Peo och Lena

2011-03-03 @ 19:37:31
Postat av: Catrine

Thailand, vad härligt! Glöm inte att testa bananpankakorna som dom säljer överallt, mums. Tror dom ska vara okej för magarna också... Njut av varje sekund. Kram Cin

2011-03-04 @ 17:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0