THE END

Har foljer ett sista och ett kort inlagg fran oss med en rygga. Den som skriver ar lite upprord da hon suttit ett jakla tag med inlagget och da hackar sidan och allt stangs ner. Hon hade kopierat texten men det gick inte att printa in det.

Bussresan fran phuket gick alla tiders, 12 h var en latt match och vi var framme i Bangkok runt 6 tiden pa tisdag morgon. Tack o lov fick vi ett rum med en gang istallet for att behova vanta till utcheckningstiden vid lunch. Hungriga och trotta at vi lite frulle och slangde oss sedan i sangs for att sova tills klockan var 1. Mer hade vi inte tid med da vi skulle ha en sista shoppingdag. Vi tog en taxi (chaufforen sag ut som Paven himself nar han korde. bilen rulla inte snabbare an 30 km/h)

MBKs shoppingcenter bestod av 7 vaningar med allt fran inredning till hudvard. Vi hade varsin lilla lista pa vad som skulle inhandlas och inom..tjaa..sag 1 timma var den listan forprickad. Men vi kunde inte aka hem an, vi strosade runt dar inne och bestamde oss ner for varsin manikyr, pedikyr samt fotskrubbsbehandlning,  for de som hade fula fotter. (tack pappa for den genen) Efter det shoppade vi lite till, tills planboken ekade av tomhet. Da tog vi en tuk tuk tillbaka till hotellet. Vi satt och kramades hela vagen, huttrade och gnallde pa hur mycket vi ville hem till vara mysklader. Trodde aldrig thailand var kallt men ack ack, det var nastan host har, BRRRRR.

Val hemma lade vi upp vara inkop i fin ordning for att seda packa vaskan en SISTA GANG!
Nar vi sedan gled runt pa huvudgatan for att hitta ett stalle att kaka pa fick vi minst sagt en chock da Micka o emma utbrister: STOCKHOLAMARNA. Dem hade gatt rakt forbi oss och det skapades lite hysterik pa gatan.

Jag sjalv forstod ingenting da dom ba skrek och pekade. GULTROJAN OCH SNALL!!!! micka var inte direkt sen pa att springa fram och dra dom i armen o saga hej. Dom sag ganska forvanade ut da Gultrojan(saklart) inte kom ihag vilka vi var. hahah!!! what a joke..han skulle spela cool givetvis och viftade med handen och knappte sadar som bara han kan gora. "Alltsa..jag traffar sa mycket tjejer..vilka ar ni?"
Da skiner plosligt Snall upp och kommer saklart ihag, honom kan man alltid lita pa. "Men heej" sager han och ger oss en kram (?????!!)
DA antligen ringer Gultrojans sega klocka i skallen och kramar (???!!) om oss ocksa! pratar lite kort med dom och dem visar sina nya fina tatueringar for oss: varandras namn pa nyckelbenet och brostkorgen! Fyfan for att ha deras namn pa sig hela livet. Tyvarr var inte Gravid med, han kanske hade fott eller nat.
Vi at en bit mat och gick sedan till hotellet for att lasa lite grand. Ganska sa snart dackade vi i sangen. Micka sov alldeles ljudlost den sista kvallen med ganget och det tackar jag Gud for. Idag har vi inte gjort nanting, sitter och vantar pa att vi ska aka ikvall kl 8 till flygplatsen. Planet lyfter 00.00 mot Sverige och vi ar inte det minsta ledsna, (kanske lite) over att lamna Thailand under denna vader-skit-manad. Har haft max 2 soldagar, inte ens hela dagar, /vecka. Har gett upp mojligheten om att vara brun.
Dags for avrundning!

Jag tror jag talar for hela gruppen, aven Emma och Jennifer, nar jag tackar er flitiga lasare och kommentatorer. Lena Johansson, grattis till forsta platsen!
Vi haft a hell of a adventure, hur roligt som helst, tagit mycket kort, sett mycket snygga man (i sina basta ar haha) upplevt manga toaattacker, lite konflikter, suttit pa varldens ackligaste toaletter, stott pa goa manniskor, pratat egendomlig engelska pa fyllan, hoppat fran flygplan, sett delfiner och hajar, dansat oss redigt svettiga ute pa discona, druckit lite grand imellanat, fatt tusen myggbatt, gjort sonder en kamera (Elle) "tappat bort" och aven hittat ett pass (Elle) gjort nytt pass for 2000 kr (Elle) gjort sonder 2 mobiler (Elle). Och jag ar aldst!
ETC ETC ETC ETC ETC!!! 3 mander av helt sjukt roliga saker och underbara minnen med vara narmaste. Jag maste avsluta nu innan jag borjar lipa. LOVE!!!!!

Kommentarer
Postat av: micka

Ett underbart och framfor allt kort inlagg av dig Elenor. Det ar inte utan lite smarta i hjartat man laser dina valformulerade meningar. Tack for en underbar tid med dig och resten av damerna. Evig karlek <3

2011-03-30 @ 11:33:38
Postat av: laparanta(carina)

Ja vad skriver man efter detta inlägg, kunde inte hålla borta tårarna, jag e förberedd med taccos hemma, en av dina favoriter Elle. Det har verkligen varit roligt att få följa er på resan ,alla har ni varit flitiga å skriva till oss här hemma.Jag väntar på er när ni landar med famnen full av kramar å tårarna kommer att flöda av glädje!!!!Puss på er Mamma Carina<3

2011-03-30 @ 14:33:45
Postat av: Emma J

Jag lipar typ när jag läser din sammanfattning, kan bara hålla med! Det ska bli gött att få hem er nu, har änna lite abstinens. Ses snaaaaart!



Jag skulle ju ha lagt upp dikten jag skrev till er, men eftersom detta inte blev av o de känns lite sent nu, så slänger jag in den här, som en bonus för de läsare som tom läser kommentarerna. Ett inlägg i ett inlägg, typ. Så här kommer en dikt jag skrev när det va dags för mig att lämna gruppen, enjoy!



"jag vill tacka för att nu stått ut med mej

O inte gormat vilken vidrig tjej

Ni har stått ut med mitt babbel

Utan att orsaka tjabbel

Tiden med er har varit väldigt speciell

Inte precis ett olidligt Hell

Jag önskar såklart inte att det varit så

Men då hade det varit lättare att gå

Nu mina minnen jag får med mig ta

O hålla fast vid hoppet att vi alla återvänder en da'

På vår resa har vi om varandra lärt oss det mesta

Även sånt som inte e de bästa

O man inte ens vill veta om de flesta

Det gör ont i mitt hjärta att jag inte kan fortsätta detta äventyr me er

Därför denna lilla gåva jag vill ge så att min själ kan se det ni ser

Ta hand om den väl

Det är trots allt min själ

Jag önskar er en fortsatt underbar resa

Det kommer ni få utan någon som helst tveka'

Att lämna er nu kommer bringa mig smärta

Men jag vill att ni ska veta att ni fyra kommer alltid att finnas i mitt hjärta"

2011-03-31 @ 09:57:14
Postat av: Lena

Hejsan kära Med en rygga bloggare!

Tack för ett underbart avslut på era rapporter, Elle.

Det kommer bli tomt utan era härliga o roliga inlägg även om det känns tryggt att ha er hemma igen.

Ni har ju upplevt så himla mycket tillsammans. Kaske kommer det skall sparas en del till en ny resa framöver? Hur som helst, stort tack och många kramar från Lena

2011-03-31 @ 21:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0