Sverige runt hornet

Jaha, da har vi packat vaskan igen, for nast sista gangen. Jag skulle ljuga om jag pastod att det inte kanns skont. Hemlangtan borjar ta vid och jag tror jag talar for alla nar jag sager att svensk varsol och frisk luft kanns mer lockande an thailandsk osregn och kvav, bajsluktande luft varje dag.

Sen det senaste inlagget forfattades har vi inte gjort sa mycket vetvart. Regnet har ost ner dagarna i anda. Vi akte in till Patong for att soka upp ett solarie. Ingen forstod vad vi ens menade. Sa harmed utfardar jag en varning; vi ar inte bruna vid hemkomst. Elle har val eventuellt kunnat sluka lite B-vitamin dock..

Annars har vi suttit pa balkongen och spelat bade geni och jatzy. Druckit cola, lyssnat igenom hela min ipod och pratat om allt mellan himmel och jord. Tusentals bocker har blivit genomlasta och alla hotellets kanaler utforskade.

Vi har hangt nagra kvallar pa en reaggebar som var javligt soft faktiskt. Livemusik och relativt billig dricka. Det var en snubbe dar som var helt bananas, vi var sakra pa att han var hog som en skyskrapa. Tva dagar senar nar vi besokte baren igen fick vi reda pa att han varit med i en bilolycka och darfor betedde sig konstigt. Tragiskt. Och aterigen blev vi paminda om att inte doma folk for snabbt.
Jag, Linn och Robban blev kvar fram till smatimmarna en av kvallarna och tog det fornuftiga beslutet att ga direkt fran baren till stranden. Klockan 9 morgonen darpa blev vi bortskickade fran solstolarna eftersom vi ville betala da himlen var kolsvart.

Det som forgyllt dagarna har i Phuket ar helt klart varandras sallskap och svenneresturangen med skagenroran och allt det dar.
 Mitt emot mitt och Emmabs rum bor en ensam, svensk kvinna som ser jatteledsen ut hela tiden. Hon bevisade aven sin sallskapssjukhet da hon en gang skrek svaret pa en genifraga, upp till varan balkong. Hon fick aven onska en lat fran ipoden. (Hon onskade Queen - I want to break free) varpa hon sa "jag ska bara hamta min ol".
Tank vad tur att vi haft sa manga skona manniskor bland oss att fordriva dessa regniga dagar med. Annars hade jag blivit deprimerad likt kvinnan i rummet mittemot. Det dar lat som en deckartitel.

Var buss till Bangkok gar klockan halv 4. Vi anlander till Bangkis imorgonbitti. I Bangkok ar den enda planen att SHOPPA!! Fan vad gott det ska bli. Sedan pa onsdag flyger vi hem till Sverige, dit vi anlander torsdag nan gang. Hoppas att varen haller i sig dar hemma. Kan inte berga mig tills man far sitta langst med husvaggen med en kopp kaffe i handen och solen i ogonen.

Nu ar det avrundningdags. Vi kanske hors fran Bangkok, vem vet. Mvh Mickis



Kommentarer
Postat av: Marita ( Moster)

hahaha du skriver jätte bra, och roligt , förstår att det är blandade känslor nu när ni ska åka hem till Sverige, men tänk vilken resa ni har gjort och som ni bär med er resten av erat liv....



kan avslöja att det skall bli lite varmare till helgen....vårsol....bruna....ha nu en jätteskön resa hem var rädda om er. kramar Marita

Postat av: Lena

Hallå tjejer! Tråkigt att ni haft lite otur med vädret på sistone men skönt att ni har varandra. En stor eloge till dig Micka som underhåller oss här hemma! Hoppas ni får mycket go shopping i Bangkok! Våren är på väg men det kunde man inte tro i går kväll när det snöade!!! Vill önska er en trevlig hemresa! Många kramar Lena (kort o gott)

2011-03-28 @ 19:13:13
Postat av: kristina

Hejsan!

Lycka till med shoppingen i Bangkok.

Välkomna hem till gamla Svedala igen.

Kram Kristina

2011-03-28 @ 20:19:31
Postat av: suzi

tsss, inte bruna?det tror jag inte alls på... : ) hoppas ni får en schysst flygtur hem te sverige!!!

Kram från elenors mammas sambos dotter

2011-03-29 @ 20:07:14
Postat av: Pillan

Ciao! Har följt bloggen från första början men inte kommenterat innan, vet inte varför.. Måste i alla fall hålla med föregående talare (skrivare?) om att du skriver väldigt underhållande Micka. Kul att läsa! Ska bli skoj att lira lite boll ihop snart :)Hoppas shoppingen blir lyckad och hemresan går bra!

2011-03-30 @ 10:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0