Utflykt till paradiset

Savadikaa!!

Det ar halvthaien Elle som knappar pa tangenterna den har gangen.

Vi overlevde den 17 h bussresan - med nod och nappe. Iallfall om man tanker pa kissblasan. Den jatte lilla mini toan gick SONDER!!

Kort om bussresan:
En stor dubbeldackare anlande efter vi vantat mitt i en rondell i en halvtimme. Bussen borjar antligen rulla efter att dom sista passagerarna stigit pa. Kort darefter inser vi att vi ar pa samma stalle - YES vi har akt ett varv i rondellen. 17 h kvar..17 h kvar...17 h kvar!

Val pa bussen satter alla i sina iPods i oronen och sjunger in i musiken. Efter nagra h rusar jennifer upp panikslagen och inser att hon maste besoka toan, hon marker till sin forvaning att DEN AR LAST! men ingen sitter dar inne..herregud, hon springer fram till foraren men han sitter inglasad. Tack o lov skulle vi ha ett stopp da, kl va runt 11 snaret. Vi stannar till vid ett litet stalle vid vagen som saljer mat till 50 hungriga bussresenarer. Toaletterna dar inne ska vi inte tala om, STA toetter som ar ackligare an nagot jag inte ens kommer pa nu.

Hur som helst! 17 h senare anlander vi till PHUKET <3 dar bade jag och jennifer kande att vi "kom hem". jeffe har varit har hela 5 ggr och jag ar inne pa min andra gang. En minibuss stannar utanfor hotell Sunset Beach Resort och vi kunde inte sluta le. Sa himla fint hotell och tvarsover gatan ligger det underbara havet. Poolen var NIIIIIICE! palmer lite har och var och ett vattenfall dar man kan fina bilder.

Igar (lordag) lag vi och solade Laem Sing strand som var jatte fin. Man gick ner lite dolt, ett litet och mysigt stalle.. Dar lag vi fran 11-16 den underbara dag. Vi hade inte solat pa 1 vecka och vi behovde verkligen farg. EmmaJ och jeffe kande sig stressade och var inte fega for att pressa sonder! (med solkram saklart) Jag och emmaB hyrde en luftmadrass och lade oss ute i vattnet och gottade oss, mmmmmmmm.
Jetski hyrde vi ocksa. helt galet roligt!!!! :) Killen pa restaurangen kande igen jennfer ch fragade dessutom efter pappa Mario.

Sondag: Vi var uppe med tuppen kl halv 6 for att slanga i oss lite frulle innan bussen skulle hamta oss. Det var dags for den forsta gemensamma utflykten! Till de vackra Similan Islands. Vi akte buss 2 h till det stallet vi skulle ta baten. Ackliga fransman borjade titta in oss vid baten och det var en som hade den storsta stortan ni kan tanka er! De ovriga i gruppen hade tuttar, storre an vara egna. lite fusk nastan..

Efter batturen som tog 2 h (helt underbart att antligen fa aka lite bat) anlande vi till PARADISET! Det va lika fint som pa Google bilder, turkost vatten, jattefina klipper och helt vita strander mjukare an mjol. Alla slangde upp sina kameror och fotade hejvilt. Liggandes i vattnet, staende pa stranden, lutandes mot klippar. Nar vi antligen skall slanga oss i det ljuvliga vattnet kommer givetvis en av de ackliga fransmannen fram till Moi och vill ta ett kort pa oss 2. Tyvarr sa jag ja..gross.

Vi akte vidare till nasta stalle dar vi skull snorkla i en halvtimme. hur fina fiskar som helst under fotterna pa oss och bredvid simmade vita kineser med flytvastar pa, det fanns anda risk for kramp. Nasta stop var lunchstallet, som vi hade vantat pa mat. Hade ju inte atit sen kl 6 imorses, kl 13.00 var det dags for en ubergod buffelunch i form av thaimat, saklart, spagetti och annat gott. Massa goda frukter till dessert!

Det sista stoppet var det dags for snorkling igen, vi hoppade fran baten och den jattesota guiden <3 fotade oss. Vi va heeeelt slut efter denna underbara dag av lek o stoj i vattnet. Similan Islands ar nog det finaste stallet jag besokt under mina 21 ar som levande manniska. Trottheten kom i bussen hem och jag tror alla deckade ganska sa snabbt. Vi valde att ata pa resturangen denna afton da vi inte orkade ta oss nanstans.

Nu ar jag valdigt varm och jag maste kolla min facebook. Jag checkar ut. PEACE on earth


Kommentarer
Postat av: Lena

Åhhhh! Vad underbart det låter!!!

Vad bra att ni kom till en så vacker plats. Det var en lyckad utflykt förstår jag.

Ems, hur var det att snorkla förresten?

Kul att de kände igen dig, Jeffe!

Jag har förstått att du, Elle, har fullt upp med män av olika nationaliteter:)Hihihi. Parles vouz francais?

Här hemma i Lindome har vi haft en fantaskiskt fin helg med strålande sol och några plusgrader. Viktor bjöd sina föräldrar på egenhändigt lagad fransk potatisgratäng igår! Det smakade mycket bra!

Idag, söndag, har vi varit i Hällesåker och provkört moppe samt tvättat bilen. Dvs killarna i familjen gjorde detta:) Själv hade jag en trevlig liten pratstund med Emmas mormor samt mina två mostrar som kom på det vanliga söndagsbesöket.

Det var allt för denna gång!

Fortsätt njuta!!!

Kramar från mamma Lena, Peo och Viktor

2011-03-06 @ 18:51:51
Postat av: Emelie

Jag har också åkt den båten! Eller aa kanske inte exakt samma men haha. Vi satt längst fram och man hoppade upp och ner eftersom det var så höga vågor. Kul i typ max 30 min sen gjorde det bara ONT hahaha. Jag måste säga att jag hade högre förväntningar på öarna dock. Men smaken är som baken, delad! Avis över att ni kommer få se huur mycket fint som helst! Stay black girls

2011-03-08 @ 17:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0